2010.12.12-én hosszas bontás után sikerült összekötni a Leány-Legény-barlangrendszert a Vacska-Rejtekút-barlangrendszerrel. Az így létrejött Csévi-szirti-barlangrendszer
11700 méteres hosszával és 203 méteres mélységével egyaránt a hazai harmadik helyre került a dobogón. (A mélység most nem változott, ahhoz egy újabb összekötés volna szükséges az Ajándékkal).
2009 márciusában, a Mélykőháti-terem felfedezése után merült fel először a nagy összekötés lehetősége, itt egy huzatoló szűkület 17 méterre közelítette meg a Legény-barlang Cherubion nevű szakaszát. A Vacska felől azonban fejletlen szálkőlukacskává fajult a járat, a Legényben pedig nem találtuk a megfelelő pontot, így ezzel felhagytunk.
Az idén nyáron feltárt Expressz-járat hozott új reményt, a végpontja ugyanis később 8 méterre megközelítette a Legény-barlang Patakos-ágát. Mivel ott is megvolt a huzat, és át is lehetett kiabálni, ezért a siker biztos volt, csak azt nem tudtuk, mennyi munkát igényel.
Mindkét irányból megkezdtük a munkát, a Rejtekút felől szűk, de járható járatból kellett az agyagot kivakarni, itt azonban depózási gondok voltak. (Nem volt hová rakni a kibontott agyagot). A Legény felől pedig egy 5 cm magas légrés alatt 40 centi vastag mésztufa-kéreg volt, amelyet igen nehéz volt szétvésni, ráadásul a hirtelen hóolvadás miatt még a víz is elöntötte a munkaterületet. Emellett a járatok nem is pont jó irányba mentek, volt olyan nap is, hogy a munka végére növekedett a két végpont közötti légvonalbeli távolság.
Aztán váratlanul felfedeztünk egy 4 méteres köztes szakaszt, amely után már gyerekjáték volt a maradék kis agyagdugót átlukasztva megtenni az első átmenőtúrát: A Rejtekútbeli brigád a Legény felé hagyta el a barlangot.
A Patakos-ág végpontját egyébként már elődeink is ismerték, lehet róla olvasni 50-es évekbeli leírásokban is, de mi is számaon tartottuk, mint huzatoló lehetséges bontási pontot már a Vacska-barlang felfedezése előtt. Hát most erre is pontot tettünk.