Aggteleki wellness hétvége – I. rész

Extrém fürdőruhás túra a Kossuth-barlangban.

A Kossuth-barlang az egyik leglátványosabb hazai “pancsolós barlang”, kényelmesen járható, rövid, csak gázolni kell a vízben. Ez a víz elméletben ugyan (geológiai értelemben) termálvíz, mivel az éves középhőmérsékletnél egy kicsivel melegebb, de itt a hangsúly a “kicsivel” szón van. Néhány fokról beszélünk, kellemes strandidőnek nem mondható 14 fok van a barlangban (a wikipédia szerint). Ide normál esetben neoprénben és overallban jönnek a barlangászok, mi azonban szeretjük feszegetni a határokat, és arra gondoltunk, hogy miért is ne próbálnánk ki, hogy teljesíthető-e ez a túra fürdőruhában? Sőt, mezítláb. Végülis a barlang hamar végigjárható, 15 perc befelé a Szifonig és ugyanannyi kifelé, ennyit ki lehet bírni. (Ez a Reménytelen-szifon, amely pár éve még a barlang végét jelentette, igen mély és hosszú szifon, de ma már a búvárok számára folytatódik mögötte a járat.)

Felkészülésképpen megfürödtünk előtte a Tengerszem-tóban is Jósvafőn, ez mondjuk nem 14 fokos, de jég nem volt rajta, mivel 100 méterre tőle fakad a Baradla alsó barlangjainak 9 fokos forrásvize, és nincs ideje kihűlni.

Meglepő volt, hogy mennyire könnyen teljesíthető volt a kitűzött feladat, annyira, hogy még csak nem is fáztunk. Bent a szifonnál úgy éreztük, hogy akár egy órát is elpancsolhatnánk még. Persze azért a biztonság kedvéért vittünk magunkkal egy begben neoprén ruhákat, de nem volt rájuk szükség. Egyetlen nehézség a csizma hiánya volt (ketten mezítláb mentünk), ugyanis az éles kövek miatt a cipőhöz szokott lábunk minden lépését meg kellett tervezni, ami nagyon lassította és kényelmetlenné tette a haladást. Ráadásul a csupasz és vizes talpunk az agyagon iszonyúan csúszott. De annyira nem fáztunk, hogy a barlangból kiérve még elszórakoztunk hosszú percekig a fagyos, havas éjszakában, a karsztforrásban letisztítva magunkról az agyagot.

A barlangot egyébként közönséges halandók is látogathatják az Aggteleki Nemzeti Park Igazgatóság szervezésében (nem csak fürdőruhában) http://www.anp.hu/hu/tura-a-kossuth-barlangban

Galéria: (ezek most nem profi képek, lévén hogy mindenki részt vett a buliban, így nem volt senki, aki a fotózásra tudott volna koncentrálni)

Invalid Displayed Gallery

Könyvjelzőkhöz permalink.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>